Înainte de a prezenta o scurtă listă a alimentelor cu calorii negative, trebuie să vedem ce înseamnă, de fapt, calorii negative și ce beneficii ne aduc ele. Așadar, alimentele cu calorii negative sunt acelea care, odată consumate, necesită mai multe calorii pentru procesare decât propriul conținut caloric, organismul fiind suspus unui efort suplimentar, ceea ce face ca numărul de calorii consumate de corpul nostru să fie mai mic decât numărul celor asimilate. Prin urmare, beneficiul alimentelor cu calorii negative este acela că ne ajută să ne menținem sau să scădem în greutate, dar în niciun caz consumarea acestor alimente nu va duce la îngrășarea noastră, adică la depășirea greutății noastre ideale, aceasta doar dacă respectăm așa-numita ,,dietă cu calorii negative” și, în paralel, nu consumăm alimente nesănătoase (mâncare de tip fast-food, alimente cu un conținut mare de grăsimi sau cele conținând zahăr în exces).

De asemenea, este important de știut că alimentele cu calorii negative sunt, în general, fructele și legumele. Nu în ultimul rând, mai trebuie precizat că arderea naturală a grăsimilor determinată de consumul acestor alimente depinde și de rata noastră metabolică de bază. Aceasta reprezintă cantitatea de energie necesară pentru a menține o activitate metabolică obișnuită a corpului, cum ar fi respiratul, digestia sau menținerea unei temperaturi constante pentru corp. În plus, această rată metabolică ne ajută să aflăm de câte calorii avem nevoie într-o zi. Odată aflat acest lucru, ne putem realiza foarte ușor un plan nutrițional zilnic. Harris Benedict este creatorul unei ecuații prin care atât bărbații, cât și femeile își pot calcula foarte ușor rata metabolică de bază, adică numărul de calorii de care aceștia au nevoie pe parcursul unei zile întregi.
Ecuația pentru femei: 665,1 + (9,563 x greutatea în kilograme) + (1,850 x înălțimea în cm) – (4,676 x vârsta) = nr. Kcal/zi
Ecuația pentru bărbați: 66,5 + (13,75 x kg) + (5,003 x cm) – (6,775 x vârsta) = nr. Kcal/zi

Pentru o mai mare acuratețe a rezultatelor puteți să realizați această ecuație online la adresa: http://www.globalrph.com/revised-harris-benedict-equation.htm

Unul dintre alimentele cu calorii negative este varza, aici intrând și varza chinezească și cea de Bruxelles, fiecare fiind sățioasă și sănătoasă. Varza are proprietăți unice de prevenire a cancerului de colon, de vezică urinară și a celui de prostată. De asemenea, varza este o legumă bogată în vitamina C, fibre și potasiu. Mai mult decât atât, varza are cele mai puține calorii și grăsimi dintre toate legumele. În plus, varza se remarcă și prin proprietățile sale diuretice și purgative.

Un alt aliment de pe lista celor cu calorii negative este castravetele. Acesta este bogat în apă, prin urmare numărul său de calorii este foarte mic în comparație cu cel al altor alimente. Castravetele este bogat în vitaminele B1, B2, B3, B6, B9, C și în fier, magneziu, calciu, potasiu și zinc. De asemenea, castravetele conține nutrienți care ard grăsimile și contribuie la o digestie mai ușoară.

Caisele se bucură și ele de titulatura de aliment cu calorii negative. Acestea sunt laxative și ajută digestia. În plus, datorită conținutului bogat în vitamine (B3, C, E) și în alți nutrienți (magneziu, potasiu, fosfor, fier, calciu, fluor, brom, cobalt), caisele scad tensiunea arterială și încetinesc procesul de îmbătrânire.

Alte alimente cu calorii negative sunt: afinele, ananasul, ardeiul iute, broccoli, busuiocul, căpșunile, ceapa, dovlecelul, fasolea verde, lămâia, mango, mărarul, merele, morcovii, portocalele, ridichiile, roșiile, spanacul, sparanghelul, țelina.

Deci, dacă vrei să slăbești, consumul alimentelor cu calorii negative e cea mai eficientă și sănătoasă cale!